uczniowie ii lo na szlakach tatr 24 20230523 2086521128

W dniach 15-17 maja uczniowie klas I a, I b oraz II a z II Liceum Ogólnokształcącego w Lubartowie korzystali z pięknych wiosennych dni w polskich Tatrach.

Zaraz po przyjeździe do Zakopanego, który był celem naszej podróży, rozpoczęliśmy pierwszą górską wyprawę do Tatrzańskiego Parku Narodowego. Tam z przewodnikiem wyruszyliśmy w kierunku Polany Kalatówki. Po drodze zaszliśmy do pustelni św. Brata Alberta, gdzie mogliśmy ochłonąć i odpocząć w cieniu oraz uroku górskiej natury. Zwiedzając chatkę wspomnianego świętego wpisaliśmy się do księgi podróżnych, zostawiając po sobie ślad. Po dłuższym spacerze dotarliśmy do Kalatówki. Było tam zimno i deszczowo, ale widoki zdecydowanie rekompensowały te niedogodności.

Drugi dzień był bardziej intensywny. Podzieliliśmy się na dwie grupy – podstawową, która udała się w drogę na Rusinową Polanę i Wiktorówki, oraz zaawansowaną, która wyruszyła na górę Nosal oraz Wielki Kopieniec. Widoki na obydwu szlakach zapierały dech w piersiach, a przygody, które przeżyliśmy, zostaną z nami przez długi czas jako miłe wspomnienia. Uczniowie z obu grup spisali się bardzo dobrze i przeszli wyznaczone trasy krócej niż przewidywano. Zwieńczeniem tego wysiłku był wyjazd na Termy Chochołowskie, gdzie mogliśmy zrelaksować się w solankowych jacuzzi lub poczuć przypływ adrenaliny na zjeżdżalni.

Planowane na ostatni dzień wycieczki górskie wyprawy pokrzyżowała pogoda. Padał deszcz, więc po wyjeździe z hotelu udaliśmy się na Krupówki. Była to świetna okazja, by zrobić zakupy i skosztować lokalnych przysmaków. Co prawda cali zmoczeni, ale z niezapomnianymi wspomnieniami udaliśmy się w drogę powrotną do Lubartowa.

Wycieczka w Tatry przyniosła nam wiele nowych, cennych doświadczeń i była okazją do integracji ze szkolnymi kolegami. Zdobywaliśmy szczyty wznoszące się na wysokość nawet 1300 m. n.p.m., odkrywaliśmy walory naszych polskich gór, a czas w hotelu umilały nam wspólne rozmowy oraz gry w bilard i piłkarzyki.

Dziękujemy organizatorkom wycieczki, paniom Jolancie Prokopowicz i Małgorzacie Milanowskiej-Jednous oraz panu Przemysławowi Oniszczukowi i księdzu Pawłowi Kościukowi za opiekę i otwartość na rozmowy z młodzieżą podczas górskich wędrówek.