20231010 103644

W dniach 9-11 października br. uczniowie klas III c, IV a, IV b oraz IV c wybrali się ze swoimi opiekunami na wycieczkę w góry do stolicy polskich Tatr - Zakopanego, a także do jednego z najpiękniejszych polskich miast - Krakowa.

Pierwszego dnia, tuż po przyjeździe do Zakopanego, mimo niespodziewanego, pierwszego śniegu, ruszyliśmy na spacer Doliną Strążyską w kierunku wodospadu Siklawa. Ta piesza wędrówka była dla nas rozgrzewką przed kolejnym dniem, podczas którego mieliśmy wyruszyć na górskie szlaki. Jedna z grup przemierzała Dolinę Kościeliska, leżącą w Tatrach Zachodnich, kierując się do schroniska Ornak. Po drodze odwiedziliśmy bacówkę, usłyszeliśmy od naszej przewodniczki historię o żyjących niegdyś w dolinie zbójach, a także mogliśmy podziwiać uroki krajobrazu górskiego. W drodze powrotnej mieliśmy również okazję podziwiać wypasające się w dolinie stado owiec i baranów, które stanowią charakterystyczny dla gór widok. Druga grupa wybrała się na dłuższą wyprawę. Po dotarciu do Kuźnic rozpoczęliśmy wędrówkę przez Boczań do malowniczej Hali Gąsienicowej i schroniska Murowaniec, a następnie dotarliśmy nad Czarny Staw Gąsienicowy, skąd można było podziwiać szczyty polskich Tatr. Wracając postanowiliśmy obrać inną drogę, przez Dolinę Jaworzynki, która poprowadziła nas z powrotem do Kuźnic. Po zejściu z tras górskich wszyscy odwiedziliśmy słynne zakopiańskie Krupówki.

Ostatni dzień naszej wyprawy rozpoczęliśmy od odwiedzenia Cmentarza Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku w Zakopanem, gdzie znajdują się groby zasłużonych dla miasta i kultury osobistości, patriotów, taterników oraz artystów i literatów, między innymi symboliczne pomniki Stanisława Ignacego Witkiewicza pseud. "Witkacy" czy Kazimierza Przerwy-Tetmajera. Następnie udaliśmy się do Krakowa, który powitał nas ciepłą, słoneczną pogodą. Zwiedziliśmy Wawel i Stare Miasto z przepięknym Rynkiem oraz Sukiennicami, a także posililiśmy się przed drogą powrotną do Lubartowa.

Wycieczka w polskie góry była dla wszystkich chwilą wytchnienia przed powrotem do intensywnej, w szczególności dla tegorocznych maturzystów, nauki, a także okazją do integracji w gronie przyjaciół ze szkolnej ławki.